23 noiembrie 2009

Consecinta lui 6 decembrie: alegeri anticipate sau guvern contra-naturii?


Multa lume m-a intrebat “cu cine votez”. Si de fiecare data tresaream pentru ca in oferta “catindatilor” nu exista o optiune care sa ma satisfaca. O sa ma explic, luandu-i pe rand pe cei 3 care au contat:

antonescu Crin Antonescu? As fi votat cu el pentru ca e liberal (si asta e optiunea mea electorala din 90 incoace), dar l-am perceput ca pe un personaj lipsit de substanta; in plus, nu am putut uita faptul ca atunci cand Tariceanu era premier si Basescu ii sulfa incontinuu in ceafa, acest Antonescu l-a “clantanit” fara incetare, abject si amoral; Antonescu, cel care te ucide fara sa clipeasca! Dupa parerea mea, PNL a pierdut sansa de a exploata votul anti-basescu din partea celor care nu ar vota niciodata cu un psd-ist. Si, cu siguranta, va recomanda electoratului sau sa voteze cu un PSD-ist, perpetuand plaga. Un guvern PNL-PSD? Nu va functiona niciodata!

basescu Traian Basescu? Nu mi-au placut, niciodata, nici Basescu si nici partidul din care face parte. Un partid fara ideologie clara, un partid nascut dintr-o neintelegere provenita din acel spatiu “ocult” din care se mai conduce inca Romania. Unii spun ca e aripa “patrioata”, dar prefer sa ma abtin… O intrebare ma bantuie – si daca lupta cu sistemul ticalosit?:) Pentru Basescu singura solutie ar fi alegerile anticipate. Ar fi si o solutie pentru Romania!

magar Mircea Geoana? In 2000 am votat cu Iliescu ca sa nu iasa Vadim. Si, trauma a fost atat de mare, incat de atunci n-am mai votat! Si nu as mai vota cu un PSD-ist! Partidul asta e ca o plaga in Romania, dar nu as vrea sa discut acum despre asta. As fi votat cu Geoana daca l-as fi perceput capabil sa se desprinda de partid dupa ce ar deveni presedinte. Dar am mari indoieli… 

In turul doi? Care e raul cel mai mic? Alegerile anticipate sau un alt guvern impotriva naturii? Alegerile anticipate ar putea sa nu clarifice lucrurile si Parlamentul sa aiba tot o compozitie ambigua… Un guvern PSD-PNL condus de Iohannis? O alta improvizatie damboviteana… un mit care sa amageasca, inca odata, imaginarul colectiv.

Am votat cu un candidat care a luat in jur de 0,5 la suta. Si nu il consider un vot irosit. E o speranta infima ca intr-o zi vom vedea alte figuri, alte acronime de partid. Am votat cu o idee!

Bun venit in Utopia mea!

9 comentarii:

  1. Reformarea statului roman si a clasei politice trebuie sa fie de amploarea celei de pe vremea lui CUZA. Cine sa faca asa ceva? Din parte unui bugetar lucrurile se vad intr-un fel, din partea unui contribuabil altfel . Putini pricep ca ne scufundam cu totii. Societatea contine urmatoarele tipologii umane: 5% sceptici, 10 % lingusitori, 70% fara opinie, 10% luptatori, 5% excentrici. Democratie inseamna si votul celor fara opinie, de unde rezulta ca e o utopie .

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, un guvern PSD-PNL nu va functiona. Si alegerile anticipate ar arunca tara in haos. Si nu suntem siguri ca lucurile se "lumineaza". Suntem fara iesire? Insasi iesirea e o UTOPIE? Vrei sa ma sinucid?! Hai sa ne mai gandim:))

    RăspundețiȘtergere
  3. REMUS CERNEA 0,62% ...deocamdata


    articolul e SUPERFICIAL


    Basescu = criza economica acuta dublata de criza politica prelungita de cateva luni bune de alte zvarcolii politice urmate campanie electorala pt anticipate... asta ar inseamna masuri economice extreme pentru stabilizarea Romaniei - tu vezi in asta o solutie? cine crezi ca vine in locul parlamentarilor de acum? raspuns: aceasi oameni .. si apoi alta criza politica pana se formeaza alta majoritate, alt guvern. = INCONSTIENTZA
    Un guvern pnl-psd ar putea functiona daca e condus de o mana forte si Johannis l-ar putea conduce din scurt pentru ca odata desemnat el va alege oamenii care vor face parte din guvern. (macar pana iesim din criza)
    Acestea sunt principalele obiectii

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am intrat pe blogul tau si am citit ultima aparitie.... foarte interesant . Am descoperit ca avem un mecanism oarecum similar de gandire relativ la viata "politica" care fierbe acum.
    Desigur "politica" este un cuvant mult prea tare pentru a defini
    cele N gasti care au monopolizat scena in aceste zzile.

    Alianta PSD-PNL a fost premeditata cu mult timp inainte
    de alegeri asa ca nimic din ce se intampla acum nu ar trebui sa ne surprinda.

    Interesanta optiunea ta ( similara cu a mea) pentru candidatul cu 0.5 procente. Mi-am pus intrebarea ce s-ar fi intamplat daca toate voturile s-ar fi risipit la ceilalti candidati ? . Ar fi fost
    adevarata solutie care ar fi contracarat masinaria de partid.

    Cu ani in urma am avut o enigma care nu-mi dadea pace.
    Cine a fost in realitate Emil Constantinescu ?
    Parea o solutie salvatoare prin 1996 , dar , cu timpul mi-am dat seama ca a fost o simpla fatada pentru compromiterea
    unei plapande forte de dreapata .
    Si disparitia taranistilor de pe scena politica si un partid liberal supermaleabil (ca sa folosesc un eufemism) a facut ca dreapta sa fie la putere doar in aparenta (adevarata dreapata).

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga gigi, eu nu cred ca teoria conspiratiei se aplica si in cazul politicii romanesti, aici la noi e un fel de care pe care.

    Depinde foarte mult de contextul economic, oricat de carismatic ar fi grupul politic conducator, daca nu este ajutat de contextul economic, acesta se va frange, regrupandu-se in alte aliante. E clar ca exista dirijori in umbra, si tocmai de aceea un lider precum Cernea n-ar putea decat sa continue lupta lui basescu cu morile de vant... si ce furtuna se arata.

    Deoarece suntem pe o farfurie instabila intr-o balta agitata, tendinta normala ar trebui sa fie mersul spre centru, spre echilibru, nu apucarea de o margine si speranta ca o sa tinem capul la suprafata.

    Si asta pentru ca odata rasturnata, farfuria nu o sa mai pluteasca.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt convins de faptul ca trebuie mers la vot!
    Dar... imediat ma intreb: ,, Bine, dar pe cine pun stampila!?!" , aici ma blochez... pentru ca niciunul dintre cei doi candidati ramasi pentru turul II, nu au intrat vreodata in optiunile mele ca ar putea reprezenta macar cateva idei sau teluri pe care le vad pentru Romania.
    Am votat cu Antonescu pentru ca:
    - era unul dintre candidati care pentru moment nu a mintit;
    - are vointa de a face ceva pentru tara asta la nivel declarativ si prin ce a facut pana acum pentru ca... program scris, coerent nu am vazut-dar nu are nimeni;
    - era un candidat cu sanse reale;
    (dar in proportie de 80% am fost trimis spre urna de necesitatea de a-l schimba pe Basescu).
    V-am auzit mai sus ca ati votat cu Cernea, dar de ce? ...credeti ca votul nu a fost irosit? va spun eu ca DA!
    1.Omul asta (tot respectul pentru el) nu avea nicio sansa (0,62%)
    2.Voi chiar credeti ca unul ca el fara experienta, de niciun fel, putea sa fie presedinte si sa reprezinte tara asta!?! va inselati(incercati sa faceti un exercitiu de imaginatie si vizualizati-l ca presedinte, -"strange" ha?-);
    3.Nimeni din lume nu a ajuns sus in politica fara sa calce pe cadavre, - inclusiv Kennedy - este o UTOPIE sa crezi ca nu e asa, asa ca nu-ti raman decat doua variante: ori votezi cu raul cel mai putin rau ori... nu votezi!(si eu am crezut la fel ca voi, am sperat la UTOPIE -n-am fost la vot decat la 18 ani ca sa vad cum e si de atunci... acum- dar... am realizat ca ma insel si s-ar putea sa nu mai am ocazia sa fac ceva pentru mine daca stau pe margine! E ca la fotbal: esti spactator si de pe margine chibitezi mult dar... ei joaca, apoi spui ca nu-ti convine rezultatul!!!!
    4.Votul vostru s-a irosit pentru ca daca ati fi votat cu un candidat cu sanse reale acesta ar fi ajuns in turul doi probabil si nu ar mai fi fost necesara intrebarea: "Bun, si acum ce facem? ca niciunul nu este bun!!!"
    Totusi contez pe Crin(sper sa nu ma insel), asa ca:

    “Si daca ramuri bat in geam
    Si iese iarasi chioru’
    Eu am plecat la Amsterdam
    Ca s-a tampit poporu’
    La carma bietei noastre tari
    Se afla un golan
    Cu apucaturi si cu purtari
    De mare betivan
    Si daca tot iesiti la vot
    Ca voi sunteti poporu’
    Sper ca n-ati orbit de tot
    S-alegeti iar pe CHIORU’ ..”

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu e crestineste, dar daca unul din cei doi ramasi ar suferi macar un accident care sa-l puna in imposibilitatea de-si exercita prerogativele de eventual presedinte, Antonescu ar reveni in finala, nu? :D
    Din pacate si asta s-a repezit sa dea mana cu ciocanul bunicutei.. care se tine inca tantosa de secera..
    La asa vremuri, asa ganduri.
    Howgh!

    RăspundețiȘtergere
  9. Se ascut sabii, sar scantei, tineti-va departe! Dupa ce aseara Basescu a lovit copilozaurul de milioane de ori pe zeci de canale, ore in sir, astazi Bucurestiul e pavoazat bine-mersi cu bannere PSD deghizate: acelasi Geoana, acelasi slogan (invingem impreuna), dar.. insotit de cateva personaje: el e flancat de bunicuta, de Nastase, de Vantu, de Patriciu, de Voiculescu, de PrimarulCareEste, de Hrebenciug. Asteptam cu interes contraofensiva. Va sugerez provizii si masti de gaze, buna si o vesta antiglont daca aveti la indemana, lasati ceara in urechi, poate se transforma in dopuri, cu putin noroc, si inchideti neaparat televizorul, este toxic. Daca aveti prieteni departe, gen SUA, Canada sau Australia (cel mai bine), cereti rapid azil antipolitic, invitatii, cereri de emigrare, orice va trece prin cap.
    Cu ocazia sarbatorilor de iarna va urez un calduros Run for your life, precum si traditionalul "scapa cine poate".
    PS prevad un an teribil de bun pentru porci, care anul acesta vor ramane in mare numar in viata, parte datorandu-se gripei cu acelasi nume, parte saraciei, parte faptului ca s-au suit multi din ei in copac si candideaza la functii in stat, ocazie cu care nu ezita sa improaste cu propriul cacat.
    Un cetatean constipat.

    RăspundețiȘtergere