4 martie 2009

Madrigalele lui Monteverdi



Ascultati madrigalele lui Monteverdi ca sa intelegeti, subtil, cum s-a nascut opera.
Eu acum il descopar pe Monteverdi, dar nu mi-e rusine. Muzica lui a asteptat cam 3 secole pana sa o redescopere, iar, melomanii...:) 
Asa ca nu-mi fac niciun complex. Pentru Lamento d'Arriana pregatiti batistele, asa cum faceau venetienii odinioara. Exceptionale mai sunt Madrigali guerrieri et amorosi. Muzica lui religioasa nu m-a impresionat din cale afara, dar madrigalele... madrigalele ma fac sa ma intreb cum de nu le-am ascultat pana acum:) 
Am gasit versurile lor dupa ce le-am ascultat de cateva ori... si traducerea a fost inutila. Totul este transmis prin muzica, la fel ca in pictura. Sunetele sunt clare ca si culorile, ca si formele. 


Merita sa il re(descoperi) pe Monteverdi. Daca ai facut-o deja, ma inclin!

2 comentarii:

  1. nu stiu daca sunt meloman ... dar cred ca am ascultat muzica ceva mai variata decat majoritatea oamenilor din blocul meu :P :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,muzica preclasica este ceva special in urechile multora. Suntem atat de obisnuiti cu sunetele de concasor deversate de fm-uri incat nu ne este usor sa trecem la linistea si masura preclasica.
    Am ascultat intai-as data muzica preclasica la un "tranzistor Pescarus " dimineata,intarziind la liceu (oricum intarziam) si plecand cu regretul ca nu pot sa ascult pana la capat.
    Acum ascult mai rar muzica,desi am trecut pe marci profi.

    RăspundețiȘtergere